Regulamin Gta Universe

Zasady obowiązujące na serwerze

Zasady ogólne

Podstawowe zasady, które obowiązują wszystkich graczy na serwerze Gta Universe.

§1.1 Akceptacja regulaminu

Łącząc się z serwerem automatycznie akceptujesz regulamin serwera.

§1.2 Modyfikacja regulaminu

Właściciele serwera kategorycznie zastrzegają prawo do modyfikowania regulaminu.

§1.3 Kultura rozgrywki

Rozgrywka na serwerze nakłania do dobrej zabawy i przyjemności z gry. Zakazuje się akcji negatywnie wpływających na drugą osobę.

§1.4 Uprawnienia administracji

Administracja ma prawo karać za czyny, które uzna za działające na szkodę serwera.

§1.5 Zakaz używania wspomagaczy

Zabrania się używania jakichkolwiek wspomagaczy ułatwiających rozgrywkę na serwerze.

§1.6 Handel wirtualnymi dobrami

Sprzedaż wirtualnego zarobku i próba jego spieniężenia jest zabroniona.

§1.7 Zakaz reklamy

Zakaz reklamowania innych serwerów ani stron trzecich.

§1.8 Prawa autorskie

Serwer jest dziełem właścicieli i podlega ochronie prawnej (w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawach autorskich i prawach pokrewnych).

§1.9 Zmiany w regulaminie

Właściciel serwera ma prawo w każdym momencie zmienić dane punkty regulaminu bez podania przyczyny. Łącząc się z serwerem zgadzamy się na ten punkt.

§1.10 Wpłaty na rzecz serwera

Wszelkie wpłaty na serwer są dobrowolnie przekazywane wraz z prawami do dowolnego dysponowania.

§1.11 Wyrzucenie z serwera

Jeśli zostaniesz wyrzucony z serwera podczas akcji roleplay, masz obowiązek poinformować o tym innych graczy na Discordzie (kanał #błędy).

Narracja

Zasady dotyczące prowadzenia narracji i komunikacji na serwerze.

§2.1 Wymagania sprzętowe

Gracz jest zobowiązany do posiadania sprawnego mikrofonu.

§2.2 Świat gry

Rozgrywka odbywa się w fikcyjnym stanie USA (San Andreas).

§2.3 Tło kulturowe

Polska istnieje tylko i wyłącznie na mapie. W związku z tym, zakazuje się robienia postaci polskiego pochodzenia, nawiązywania do polskiej kultury w postaci memów oraz muzyki. Wyjątkiem jest wykreowana kultura w świecie przedstawionym.

§2.4 Komendy narracyjne

Zabrania się kłamania na jakiejkolwiek komendzie narracyjnej.

§2.5 Działania nieskryptowane

Wszystkie akcje, których nie możemy wykonać skryptowo, należy wykonać za pomocą komend narracyjnych.

§2.6 Identyfikacja przedmiotów

Wszystkie przedmioty, które gracz ma przy sobie, są uważane jako zidentyfikowane.

§2.7 Nagrywanie rozgrywki

Dopuszcza się wykorzystanie programów zewnętrznych nagrywających rozgrywkę w postaci nagrań monitoringu w miejscach wysoko oskryptowanych takich jak wszelakie biznesy, szpitale, stacje.

§2.8 Meta zwroty

Zabrania się używania meta zwrotów, czyli wyrażeń które mają informować o rzeczach OOC w IC.

§2.9 Chat OOC

Chat local OOC służy tylko i wyłącznie do informowania o błędach technicznych w naszej rozgrywce. Wylewanie swojej frustracji na czacie OOC lub voice, nadmierne, bezpodstawne wulgaryzmy i gorszące wyzwiska kierowane w stosunku do innych są zabronione.

§2.10 Sceny drastyczne

Zakazuje się dokonywania aktów seksualnych, kanibalizmu bądź drastycznych tortur bez obopólnej zgody.

§2.11 Ograniczenia przed restartem

Na serwerze zakazuje się wykonywania jakichkolwiek aktywności crime 15 minut przed planowanym restartem serwera.

Po planowanym restarcie serwerowym wszystkich graczy obowiązuje 15-minutowy immunitet na zorganizowanie dalszej rozgrywki lub powrót do swoich wątków.

§2.12 Warunki pogodowe

Na serwerze nakazuje się stosowania do aktualnych warunków pogodowych.

§2.13 Stan BW

Po otrzymaniu statusu brutally wounded w trakcie agresywnej akcji roleplay, gracz musi wstrzymać się z wysłaniem powiadomienia do służb medycznych oraz teleportacji skryptowej na szpital, aż do zakończenia aktualnej akcji roleplay (tj. oddalenie się napastników z miejsca akcji).

§2.14 Komunikacja podczas BW

Podczas stanu 'brutally wounded' dozwolone jest korzystanie z voice chatu w celu odgrywania bólu. Zabronione jest jednak przekazywanie informacji o położeniu przeciwnika oraz obrażanie napastników.

Postacie

Zasady dotyczące tworzenia i prowadzenia postaci w świecie Gta Universe.

§3.1 Wiek postaci

Wszystkie postacie muszą posiadać co najmniej 18 lat.

§3.2 Imiona i nazwiska

Gracze nie mogą używać imion i nazwisk sławnych osób (CN – Celebrity Name).

§3.3 Pochodzenie postaci

Polskie imiona i nazwiska nie będą tolerowane.

§3.4 Odrębność postaci

Każda postać jest indywidualną historią, nie można łączyć postaci A do postaci B.

§3.5 Postacie z zaburzeniami

Zezwala się na odgrywanie postaci chorej psychicznie po wcześniejszym uzgodnieniu tego z gamemasterem.

§3.6 Majątek postaci

Kategoryczny zakaz przenoszenia majątku z postaci na postać.

§3.7 Rany śmiertelne

Odgrywanie ran śmiertelnych jest równoznaczne z uśmierceniem postaci.

§3.8 Character Kill

Odegranie śmierci postaci jest równoznaczne ze zgodą gracza na CK postaci. Zakazane jest dalsze odgrywanie tą postacią.

§3.9 Śmierć postaci

Gracze nie mogą wymusić śmierci drugiej postaci bez zatwierdzenia przez administrację lub zgody drugiego gracza. Każda zarejestrowana grupa przestępcza ma prawo do wykonania FCK (Force Character Kill) przez szefa organizacji na oficjalnym członku grupy. Dołączenie do organizacji przestępczej jest równoznaczne ze zgodą gracza na FCK.

§3.10 Korupcja

Wszystkie postacie w służbach porządkowych lub departamencie sprawiedliwości nie mogą odgrywać korupcji. Taka możliwość istnieje tylko po zatwierdzeniu tego z gamemasterem.

§3.11 Amnezja

Na serwerze nie istnieje system amnezji, nie można komuś wbić amnezji. Gracz sam decyduje o tym czy pamięta daną sytuację uwzględniając rany, które spowodowały jego dojście do stanu brutally wounded.

Prace oraz Crime

Zasady dotyczące pracy i działalności przestępczej na serwerze.

§4.1 Nagrywanie akcji

Administracja nawołuje do nagrywania każdej wykonywanej akcji hostylnej przez crime.

§4.2 Inicjowanie akcji

Zakazuje się inicjowania werbalnie i niewerbalnie jakichkolwiek akcji przeciwko biznesom graczy i instytucjom publicznym. Wyjątkiem jest uzasadniony wątek fabularny przedyskutowany z opiekunem półświatka przestępczego.

§4.3 Okradanie i porwania

Zakazuje się okradania oraz porywania graczy z legalnych prac.

§4.5 Porwanie funkcjonariusza

Funkcjonariusza publicznego można porwać tylko i wyłącznie podczas mocno rozbudowanego wątku fabularnego oraz musi być skierowane wobec konkretnej osoby.

§4.6 Zakładnicy

Zakazuje się odgrywania zakładników na komendach narracyjnych.

§4.7 Negocjacje

Policja, zrywając negocjacje ma nakaz wejścia do obiektu zajmowanego przez crime. Podczas zerwania negocjacji jedna i druga strona musi odczekać co najmniej 10 sekund przed rozpoczęciem strzelaniny.

§4.8 Napady

Każda osoba robiąca napad na serwerze po dokonaniu rabunku musi odczekać minimum 5 minut na przyjazd służb porządkowych w miejscu napadu. Po upłynięciu 5 minut OOC i braku przyjazdu służb porządkowych na miejsce zdarzenia osoba może opuścić budynek napadu.

Pojazdy

Zasady dotyczące wykorzystania pojazdów na serwerze.

§5.1 Skoki pojazdami

Na serwerze dozwolone są przemyślane skoki autami w momencie, w którym skok ma duże prawdopodobieństwo powodzenia. Nadmierne wyczyny kaskaderskie, przykładowo: wysokie skoki z klifów, długie wyskoki z gór nie będą akceptowalne na serwerze.

§5.2 Pojazdy służbowe

Zakazuje się używania pojazdów z prac dorywczych w innym celu niż ich przeznaczenie.

§5.3 Kradzież pojazdów

Zakazuje się bezpośredniej kradzieży pojazdów frakcyjnych. Wyjątkiem jest dobrze rozbudowana akcja roleplay.

Limity

Limity obowiązujące na serwerze podczas różnych akcji.

§6.1 Limit uczestników akcji

Na serwerze nie posiadamy limitów na konkretne aktywności crime. Posiadamy jednak jeden limit na zorganizowane akcje Hostylne, w które wchodzi limit sześciu osób ze strony crime oraz ośmiu ze strony służb porządkowych. Limit obowiązuje w przypadku zorganizowanych akcji hostylnych crime, takich jak: Drive by na wrogie osiedle, napady, włamania.

Każda akcja hostylna, która wynikła z naturalnego toku rozgrywki, takich jak: nieplanowana sprzeczka na mieście, bójka pomiędzy organizacjami itp. nie zaliczają się do limitu zorganizowanych akcji hostylnych. Każda ze stron w takim momencie może bronić się całą siłą, jaką aktualnie dysponuje w danej akcji roleplay.

Komendy narracyjne

Opis dostępnych komend narracyjnych i ich zastosowanie.

/Me

Opisuje czynności wykonywane przez naszą postać w czasie teraźniejszym.

/Do

Opisuje stan otoczenia, odpowiada na pytania zadawane przez innego gracza lub może służyć do odgrywania postaci niezależnych.

/Try

Komenda, która losowo decyduje o pomyślności akcji. Komendy try możemy użyć tylko na naszej postaci.

/Opis

Tekst „przyklejony" do gracza zawierający jego opis. Używamy tej komendy w sytuacji, w których musimy opisać rzecz niewidoczną na pierwszy rzut oka.

/Globaldo

Globalne do, które jest wykonywane na cały serwer. Za pomocą globaldo odgrywamy np. Kamery monitoringu.

Pojęcia Roleplay

Objaśnienia terminów używanych w społeczności roleplay.

PowerGaming

Zmuszenie drugiej osoby do akcji roleplay bez możliwości odpowiedzi drugiej osoby. PowerGaming dzielimy na szkodliwy oraz nieszkodliwy. PowerGaming można wykonać również na graczu za pomocą przedmiotu oraz zjawisk pogodowych.

MetaGaming

Wykorzystywanie informacji przenoszonych ze świata OOC do IC.

Combat Log

Opuszczenie rozgrywki podczas trwania akcji roleplay.

Random Deathmatch

Nieuzasadnione atakowanie lub doprowadzenie do BW napotkanych osób podczas rozgrywki.

Vehicle Deathmatch

Nieuzasadnione użycie pojazdu do atakowania lub doprowadzenia do stanu BW innych osób podczas rozgrywki.

Revenge Kill

Doprowadzenie drugiej osoby do stanu brutally wounded w akcie zemsty za poniesione rany podczas akcji roleplay bądź sprawienia uszczerbku na zdrowiu twojej postaci.

Fail Roleplay

Wszystko co administracja uzna za szkodzące rozgrywce.

Out Of Character

Wszystko co dzieje się poza rozgrywką Roleplay.

In Character

Wszystko co się dzieje w rozgrywce Roleplay, cały otaczający nas świat.

Gównoslang/Meta zwroty

Informacje OOC za pomocą metafor. Krople, zamyślony, nr buta, złamana noga, wyspa lub przywoływanie nazw lokacji z innych serwerów.